(Video) Apa Yang Dilakukan Pemain Indonesia Ini Telah Menggemparkan Satu Dunia Semalam

(Tonton Video Dibawah)

Temui Pemain   Berumur 21 Tahun Puhiri, Pemain Terpantas Dalam Bola Sepak Dunia?

Anda mungkin tidak pernah mendengar Terens Puhiri, pemain sayap berusia 21 tahun yang kini bermain untuk kelab Indonesia, Borneo FC.

Tetapi selepas menonton gol ini menentang Mitra Kukar pada petang Isnin, anda mungkin akan ingat namanya.

Ketinggian 5ft 5in, pemain yang paling berpengaruh dari Jayapura, Indonesia, bukanlah yang terbesar tetapi kelebihannya yang luar biasa pasti membuatnya menjadi salah satu pemain terpantas dalam dunia bola sepak sekarang.

 

Kante boleh merangkumi 80% dari dunia, dan Terens Puhiri lebih suka tidur.

 

 

Dalam kemenangan 4-0 ke atas Mitra Kukar pada awal minggu ini, Puhiri mempamerkan kilat cepatnya, merobohkan pembangkang dengan serangan balas yang mematikan.

 

Bermula dari kira-kira 30 meter, berusia 21 tahun itu merangkumi tanah yang tidak masuk akal di dalam ruang detik.

 

Terens Puhiri kemudian menunjukkan banyak ketenangan dengan mengetuk bola melepasi penjaga gawang, dengan menggunakan kadar yang luar biasa untuk kelebihannya. Serius, berapa cepatkah ini?

 

 

Kredit: TVOne

 

Bulan lepas, Leroy Sane menjadi pemain terpantas dalam Liga Perdana Inggeris. Dia direkodkan pada 35.48 km / jam (22.05 mph) dalam kemenangan 1-0 di Stamford Bridge.

 

Dia berjaya mengatasi Jamie Vardy, yang mencatat masa 35.44 km / jam pada musim 2015/16 semasa kemenangan liga mereka, di mana dia ditimbang dengan 23 gol.

 

Tetapi Terens Puhiri dari Divisi Pertama Indonesia Divisi Pertama Indonesia, Borneo FC telah memecahkan rekod-rekod tersebut dengan pantas dan tidak dapat dipercaya.

 

Namanya Terens Puhiri dan dia orang yang paling cepat hidup: zap: #JayalahPesutEtam # GojekTravelokaLiga1 pic.twitter.com/GlzDDKNIxs

– Borneo FC Samarinda (@PusamaniaBorneo) 25 Oktober 2017

Hanya untuk meletakkan kelajuan Sane dalam perspektif, jika dia dapat mencapai tahap lebih 100 meter, Jerman akan mendarat di separuh akhir Sukan Olimpik 2016.

 

Dia bukan satu-satunya pemain yang pantas di City. Kyle Walker dan Raheem Sterling juga menyukai diri mereka sebagai pemain terpantas di kelab itu, dengan bek kanan £ 50 juta memanggil Sterling dan Sane untuk pecut.

 

Tetapi sekali lagi, mereka tidak mempunyai Puhriri.

 

mana yang lebih laju daripada cahaya?

: white_circle: usain bolt

: white_circle: denyar

: radio_button: terens puhiri

 

 

Adakah lelaki ini pemain terpantas dalam bola sepak dunia? Atau bolehkah anda memikirkan orang lain lebih pantas?

sumber  buletinviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*