‘Kaki Bomoh, Kaki Kikis’ – 10 Tahun Bersuamikan Mawi, Akhirnya Ekin Dedah Semuanya

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Sebelum kita melihat pendedahan Ekin tentang suaminya, mari kita lihat dahulu biodata Mawi.

Asmawi bin Ani (lahir 25 Ogos 1981), lebih dikenali dengan nama panggungnya, Mawi, adalah penyanyi dan pemenang Malaysia dalam pertunjukan realiti popular di Malaysia Ketiga, Akademi Fantasia. Ayahnya seorang pandai besi di kelahirannya di Kulai.

Akademi Fantasia (biasanya disingkat AF) adalah rancangan televisyen realiti pertama Malaysia di mana beberapa peserta yang dipanggil pelajar bersaing untuk gelaran menang dan peluang untuk memulakan kerjaya mereka di industri hiburan.

Musim pertama ditayangkan pada 3 Jun 2003 dan merupakan salah satu daripada pertunjukan tertinggi di Astro Ria. Lagu tema bertajuk “Menuju Puncak” dilakukan oleh Juwita Suwito, yang merupakan kakak komposer, Aubrey Suwito.

Format pertunjukan diambil dari “La Academia”, yang berasal dari Mexico. Malaysia adalah negara pertama di Asia Tenggara yang mempunyai versi pertunjukan sendiri. Selanjutnya, ia juga telah diikuti oleh Indonesia dan Thailand, yang memberi respons positif dibandingkan dengan siri Idol.

Pertunjukan ini membuat sejarah tersendiri dalam Musim 5 apabila Norsyarmilla Jirin dinobatkan sebagai pemenang pertama wanita, memecahkan coretan pemenang lelaki untuk empat musim pertama.

Rekod itu kemudian diteruskan ketika Stracie Angie Anam diumumkan sebagai pemenang Musim 6 Pada 13 Januari 2011, diumumkan bahawa musim kesembilan akan menjadi musim terakhir dari Akademi Fantasia yang asal.

Selain menyanyi, dia kini menguji kemahirannya dalam bertindak dan melakukan perbuatan ajaib. Dia juga seorang ahli perniagaan yang baru.

Sekarang mari kita tonton video di bawah untuk mengetahui pendedahan Ekin tentang suaminya.

Sila tonton video:

SUMBER

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*