BONGKAR ! Ini Petanda Gerai Yang Anda Pergi Guna ‘Khidmat’ .. MENGEJUTKAN

Zaman dimana makan di luar menjadi perkara biasa kerana masing-masing sibuk bekerja dan tidak sempat menyediakan makanan di rumah. Cuba perhatikan petanda-petanda ini. Khuatir anda sudah TERKENA !

1. MAKAN DI KEDAI SEDAP, BILA BUNGKUS MAKAN DI RUMAH RASA PELIK

Tugas jin pelaris adalah menjaga tempat perniagaan tuannya. Bukan sahaja menjaga daripada gangguan luar, tapi juga bertugas dalam menjaga soal rasa! Jin pelaris bertugas memastikan makanan-makanan yang disajikan mempunyai rasa yang menggoda selera. Meskipun rasa yang enak ini sebenarnya hanyalah imaginasi !!

Mungkin korang pernah dapat pengalaman macam ini. Jadi, ketika makan di sebuah tempat mereka menyajikan makanan yang sedap luar biasa. Tapi, bila dibungkus untuk dimakan di rumah, rasanya jadi sangat biasa. Malahan tidak enak dan cepat basi. Hah, faktor begini menunjukkan pengusaha tersebut megguna jin pelaris.

2. BILA BACA DOA MAKAN, RASA MAKANAN BERUBAH

Mungkin korang pernah mengalami hal ini. Ketika makan di satu tempat tanpa/terlupa baca Bismillah dan doa makan, rasanya sedap sangat. Lepas teringat terus berdoa, rasanya pun jadi sebaliknya ! Berubah 180 darjah! Rasanya tak lagi senikmat sebelum itu.

Kita harus berwaspada jika jumpa perkara aneh seperti ini pasti sebuah tempat itu memasang jin pelaris. Kita diajar sejak kecil untuk selalu berdoa sebelum makan. Salah satu manfaatnya ialah kita dapat menghindarkan diri daripada pengaruh-pengaruh seperti ini.

3. TEMPAT MENCUCI PINGGAN YANG JAUH

Menurut beberapa orang yang pengalaman, tempat yang dijangka memakai khidmat jin pelaris biasanya mempunyai satu tempat yang terpisah dari bangunan utama. Biasanya tempat tersebut dipakai untuk mencuci pinggan mangkuk. Memang mencurigakan namun tidak dapat dikesan. Cara ini diberitahu sebagai cara agar jin pelaris boleh bekerja dengan baik.

Jin, kadang kala tak suka dengan tempat yang dipenuhi orang ramai. Jadi, mereka memerlukan ruangan khas. Hah, kononnya di tempat mencuci inilah jin yang berkhidmat menjilat semua pinggan mangkuk yang ada. Diberitahu cara ini akan menjadikan makanan semakin enak dan lazat. Namun, tak semua tempat makan yang mempunyai tempat basuh pinggan mangkuk yang menggunakan khidmat jin pelaris. Mungkin tempat meraka terhad untuk berbuat sedemikian.

4. ADA SATU RUANG KHAS TERSEMBUNYI DI KEDAI ITU

Tempat makan yang menggunakan khidmat jin pelaris, biasanya mempunyai satu tempat khas yang tidak boleh dibuka oleh sesiapa. Ini kerana, tempat ini biasanya bakal dipakai si jin untuk tinggal, atau mungkin sebagai ruang bagi si pengusaha melakukan jampi-jampi.

Jadi, cuba perhatikan sebuah tempat makan yang punya ruangan macam ini. Kemungkinan mereka menggunakan khidmat jin pelaris. Tapi, biasanya cukup susah untuk menemui tempat seperti ini. Sebab, kedudkan tempat ini pasti lah rahsia dan tidak boleh dilihat supaya tidak menimbulkan kecurigaan.

Memang susah dipercayai, tapi kejadian seperti ini sudah terjadi lama. Tapi, walau apa pun, hendak percaya atau tidak, semua itu kembali kepada cara berfikir dan amalan masing-masing. Namun, satu perkara yang perlu diingat adalah yakinlah bahawa perkara-perkara ghaib itu ada. Malahan dalam Islam, mempercayai perkara ghaib adalah salah satu bukti keimanan.

Sumber : cerpenvirall

Artikel trending dibawah

Ibu TERGAMAM Lihat Anak Makan B@NGKAI Seorang Wanita !! ALLAHUAKBAR, Rupa2nya Lelaki Itu …

 

Banyak kejadian dan kes yang kita dengar akhir-akhir ini yang terjadi atas faktor pengaruh dadah. Ini membuktikan orang yang mengambil dadah tidak dapat mengawal kewarasan mereka, seterusnya menyusahkan dan banyak kecelakaan yang timbul. Dadah membinasakan. Awasi anak-anak kita. SUBHANALLAH

LELAKI ‘KANIBAL’, MAKAN BANGKAI

POLIS menembak mati seorang lelaki ‘kanibal’ yang memakan daging wanita selepas membunuh dengan mengelar leher mangsa di Mount Frere, Afrika Selatan.

Dalam kejadian pada 9 September lalu, lelaki itu, Aphiwe Mapekula, 23, mati di hospital akibat terkena tembakan di lengan, kaki dan perut oleh polis yang cuba menahannya di rumahnya.

Lelaki itu tidak menghiraukan beberapa tembakan amaran sebaliknya terus memakan daging Thembisa Masumpa secara mentah dan polis menembaknya apabila dia menyerang mereka dengan pisau.

Menurut The Sun UK, Aphiwe menyerang dan mengelar leher wanita 35 tahun itu sebelum membelasah kepalanya.

Menurut polis, lelaki itu menarik mangsa dari jalan raya sebelum membelasah dan membunuhnya namun menurut jiran, wanita itu sedang bekerja mengambil upah di rumah keluarga Aphiwe apabila dia diserang.

IBU TELEFON POLIS, TERKEJUT ANAK MAKAN BANGKAI

Ibunya yang terkejut melihat perbuatan anaknya yang kejam itu segera menghubungi polis.

Kapten polis Edith Mjoko, berkata anggota yang tiba terkejut melihat Aphiwe sedang membaham wanita berkenaan dan terpaksa menembaknya apabila dia menyerang mereka dengan pisau.

Ibu lelaki itu berkata: “Saya tidak melahir dan membesarkan anak yang seperti ini.”

Datuk Bandar, Bulelwa Mabengu, mengesyaki lelaki itu di bawah pengaruh dadah.

UPACARA ILMU HITAM

Ia kejadian ‘kanibal’ kedua di Afrika Selatan bulan ini. Sebelum ini, enam lelaki ditahan selepas seorang wanita dirogol, dibunuh dan mayatnya dipotong dengan beberapa anggota tubuhnya dimakan.

Polis mengesyaki ia ada kaitan dengan upacara ilmu hitam diketuai bomoh selepas menemui lapan telinga manusia dalam periuk di Estcourt kerana percaya memakan daging manusia boleh menjadi kebal.

Pihak berkuasa kemudian mendapati 300 penduduk mengaku makan daging manusia, termasuk mayat yang digali dari kubur.

Sumber : HMetro via cerpenvirall

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*