Abam Tinggalkan Hajat Terakhir Kepada Achey

Sesungguhnya, hubungan persahabatan antara ahli kumpulan pelawak popular Bocey iaitu Abam, Achey, dan Fad sememangnya dilihat sungguh akrab.

Mana tidaknya, sepanjang mereka berada dalam industri seni mereka adalah kumpulan yang tidak pernah berpecah atau menukar ahli.

Hari ini adalah hari lahir Abam Bocey, dan sebentar tadi Achey ada memuat naik ucapan selamat hari lahir kepada rakan sepanggungnya itu di Instagram. Posting tersebut telah mendapat perhatian Abam yang turut membalas komen tersebut.

Kalau aku mati, tolong kebumikan aku tau!

Moga BFF selamanya…

Abam Bocey telah memberi komen pada ucapan posting yang dimuat naik oleh Achey dan mengucapkan terima kasih atas ucapan yang diberikan Achey.

Abam juga turut mendoakan semoga persahabatannya dengan Achey dan Fad berkekalan sehingga ke akhir hayat. Balasan komen daripada Abam telah menarik perhatian peminat yang tersentuh melihat persahabatan Abam, Achey dan Fad.

abam_bocik: Lelap tak bermakna lena… memuaskan tidak bererti selesa… bawah tengah dan atas turun naik kita…. pujian usaha kita … cacian pun usaha kita…hiburan kehendak mereka… tetapi cari makan kita… bersungguh,berdoa kita bersama… tawakkal pada yang ESA… bismillah

PELAWAK terkenal, Abam Bocey mendedahkan bahawa berat badannya sudah mulai turun dan dia akan terus berdiet untuk mencapai sasarannya.

“Berat badan saya sebelum ini adalah 188 kilogram, sekarang sudah turun sehingga 163 kilogram.
“Musim perayaan memang agak mencabar, kebiasaannya kita akan makan macam-macam jenis makanan,” katanya.

Abam ditemui di majlis rumah terbuka dan pelancaran filem Jodoh Syaitan bertempat di Lake Park Residence, Batu Caves semalam.
Tambah Abam, dia akan terus fokus meneruskan diet sehingga hujung tahun.
“Saya akan terus berdiet selepas musim perayaan ini dan merancang untuk hilang 88 kilogram sehingga hujung tahun ini,” katanya.

Abam bakal membintangi filem Jodoh Syaitan arahan Ismail Bob Hashim bersama Aprena Manrose dan Soffi Jikan.
Filem tersebut turut menampilkan lakonan hebat Wan Hanafi Su, Fauziah Nawi, Jay Iswazir dan ramai lagi.

Teks : Asraf Aided

Pelawak terkenal, Abam Bocey berkongsi foto throwback keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang diperolehnya 13 tahun lalu.

Perkongsian itu dibuat menerusi sebuah entri di akaun Instagram miliknya.

“Tengok SPM korang berapa, saya takdalah pandai sangat akademik ni, tapi praktikal untuk hidup ada lah,” tulisnya sebagai kapsyen.

Berdasarkan foto tersebut, Abam telah mengambil lapan mata pelajaran iatu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Pendidikan Islam, Sejarah, Matematik, Pengurusan Makanan, Fizik dan Kimia.
sumber: gempak
Kredit: KakiHavoc

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*